2021年5月5日星期三

郊野樂行系列 (5) - 河背水塘家樂徑

今次也是跟行動不便的老人家去行山,之前睇過個電視節目介紹河背水塘,說到是適合無障礙人士,咁結果又係唔係呢?


路徑簡介:



河背水塘是元朗八鄉一個灌溉用水塘,位處大欖郊野公園內,用作灌溉新界西北部農田。相比大型水庫,它更像山林中的小湖泊,水源充足時,沿岸層層綠林和湖中小島,十分像潛在水中的千年大海龜,只露出翠綠的龜殼。除了入口前一段緩緩的爬坡,山徑都是平坦泥路,非常好走。最後一段接上本地少見的S型水壩,一邊是高17.4米的排水口,一邊是被水色包圍的小綠洲,夾在人工與自然之間。步道附近還有營地和有機農莊,最適合一家人親親大自然。
 
長度:2.1 公里
時間:1.0 小時
地區:新界西區
綜合難度 ★☆☆☆☆ (1 星 易行)
長度 ★☆☆☆☆ (評分 1 星)
時間 ★☆☆☆☆ (評分 1 星)
坡度 ★☆☆☆☆ (評分 1 星)
路面狀況 ★☆☆☆☆ (評分 1 星)
遮蔽度 ★★★ (高)   
  

路線圖 (只供參考): 

 
 

交通資訊: 


去 河背村 主要都係搭專線小巴 71 或 71A 號。

如果搭車去地鐵元朗站 B 出口行去舊墟泰衡街,近大榮華酒家就係 71 號小巴站。

如果搭車去地鐵錦上路站 C 出口就係專線小巴站。


如果搭 71 號,元朗滿坐就唔經錦上路,大約 25-30 分鐘就到達河背村。

河背村車站就係村公所。

假期好多人,不過小巴都好多,所以也不用等很耐。

如果揸車,可以先聯絡村民安排泊車,人哋地方就唔好亂泊。

景點:

 
落車跟住呢個路口行就得,司機都好好人,指比啲行山人士點樣行。

行咗冇耐就見到棵大樟木樹,遠看不覺得怎樣,其實四個人也抱不到,香港好少咁大棵樹。

樹旁就有個士多可以補給。

一直向前行就去到郊野公園範圍。

雖然話唔比車行,但當日也有車行上,單程路要小心啲。


還有條路會去大欖越野單車徑,是其中之一個郊野公園可以比單車駛入。所以又有車,又有單車,要小心啲行。

雖然是平路,但其實一直行上山,都幾斜。

條路斜,啲單車又唔收制,所以更加危險。

睇片好似冇幾快,但現場感受啲車就係咁衝落嚟。

去到高處就可以眺望整個河背村及港鐵八鄉車廠。

老人家很得慢,行了差不多 30 分鐘才到郊野公園入口。

呢到有個河背營地,都幾好環境,當然關閉中。

旁邊有個小瀑布,難得冇乜落雨都仲有水,如果以前細個一定跳落去游水😜。

上去之前緊係要鬆一鬆。

距離水塘還有一半路程,而條路是繼續上斜。

途中有一個青年協會有機農莊,但因為疫情關係所以不對外開放,但也有少少農產品係門口賣。

終於到達水塘,向前行就是河背水塘家樂徑,向左行就是水壩,穿過水壩也是河背水塘家樂徑,因為家樂徑是行經水塘一個圈,所以從左邊或前面去也是一樣,不過大部份人也是先去水壩再前行。

 
個水壩係 S 型,好有氣勢,真係幾特別。


如果水滿啲,又真係幾似龜殼。


另一個角度看都係好有氣勢。

行了粒幾鐘,終於到達入口。

呢度可以行去荃錦公路,不過有排行。

開始都是這些平泥路,但不算太平,有好多石,好明顯電視節目條友冇推過輸椅🙄,跟本不知道無障礙是什麼意思。

因為家樂徑好近水塘,所以有好多小路可以落去水塘邊,風景更加美麗。


有些路段是這種凹凸不平的路,事實證明香港是完全不顧及無障礙人士。去過外國好多郊野公園,基本上也有照顧到無障礙人士的需要,連國內嘅設施也好過香港九百幾萬倍😤。

最大分別是香港用石屎鋪路,日久失修全部變成爛路,而且鋪製手工非常粗糙。外國郊野公園多數用木鋪砌棧道,好似上面的小木橋。好處是非常平、可依地型而建造、容易維修、而且跟環境配合。香港啲官好似完全唔知世界發生緊咩事,什麼事也求求其其😪。

行了一半路程,就會到傳說中的美麗竹林小徑,十個人行河背水塘,八個應該都是為了在這裏打咭。

打咭熱點當然多人,想等陣少人啲影相基本上是冇可能。而且啲人走哂入竹林影,如果知道竹的生長特性是 running shoots,即係由根發芽生長。踏實咗嘅泥土,係唔會生的,又一鐵證香港人點破壞環境。

香港像這樣單一物種生長的地方,基本上好少,所以真是幾靚。

明顯的打咭位,所以冇哂竹生長。


又一條好靚的小木橋。

另一條小路落水塘。

另一個角度看龜島。

沿途也有這種大竹,我記得以前細個行山好多竹林,現在好似越來越少,所以我唔明點解有竹就要講係日式囉🙄。

這裏也有一大片竹林,但比起美麗竹林小徑就差很遠。

好快行個零鐘就到達終點,有腳骨力可以行埋去大欖涌水塘。
 
又到排街症時間。

逃遊後記:


香港的郊野公園是完全唔適合無障礙人士去享用,我曾經去過好多外國地方,基本上也會照顧到無障礙人士的需要,可能外國行動不便的人多,但作為國際城市,好多公共設施都好簡陋。希望政府新一輪撥款,可以做好啲,其實攪好啲路才是最重要。

另外又一次證明傳媒報導的誤導性,只係由河背村去郊野公園的斜路,已經冇辦法推個坐輪椅嘅人上去,又怎可以講係無障礙,而且條路還有車及單車行。

其實我寫這些遊記,目的係想記錄行程的真實情況,希望有需要的人去之前有心理準備。網上有好多好多行山資訊,但有時我只是想找這段路的路面情況、多唔多石級或斜路就比較少資訊,所以記錄下希望有用。

2021/05

沒有留言:

發佈留言