2021年4月19日星期一

郊野樂行系列 (4) - 紅梅谷自然教育徑+望夫石

上網找行程,發覺自己由細到大見到望夫石和獅子山無數次,原來從未去過。咁趁住紅梅谷燒烤場未開返,冇咁多人就走上去行個圈。

不過郊野樂行網站話春夏之交,紅梅谷佈滿萬紫嫣紅的楊梅,去到影都見唔到。


路徑簡介:

 
 
每年春夏之交,紅梅谷佈滿萬紫嫣紅的楊梅,紅梅谷因而得名。此教育徑位於獅子山郊野公園內,初段雖較為陡峭,但隨著山徑上行,坡幅漸趨平緩,屬於易行的自然教育徑。紅梅谷雖與市區只一山之隔,卻已是截然不同的兩片天地。起點附近可見細葉榕長長的氣根隨風垂擺,好看之餘,滿谷的植物更為周遭添加新鮮空氣。其他特色植物有荔枝等,一家大小都能寓教於樂。行畢自然教育徑後,右轉上級,再往上行,便可見香港山嶺地標之一的望夫石。望夫石高約30呎,原為一塊矗立在山崗上的大石,後因風化變成一大一小兩塊石頭,狀似大人揹著小孩,加上村民的想像力及香港的漁村傳奇,遂產生了婦人揹著小孩等待丈夫回家的傳說,是家傳戶曉的故事。 
 
長度:1.3 公里
時間:1.0 小時
地區:新界中區
綜合難度 ★☆☆☆☆ (1 星 易行)
長度 ★☆☆☆☆ (評分 1 星)
時間 ★☆☆☆☆ (評分 1 星)
坡度 ★☆☆☆☆ (評分 1 星)
路面狀況 ★☆☆☆☆ (評分 1 星)
遮蔽度 ★★★ (高)   
  

路線圖 (只供參考): 

 
 

交通資訊: 

 
如果由九龍坐巴士經獅子山隧道向沙田方向出發,可以乘搭 81C, 85, 85B, 87B, 89B, 170, 182, 182X, 281M, N170, N182, N281 在世界花園站下車。

落車之後向返後行過對面馬路。


過咗馬路之後就向上再行會見到巴士站。

如果由新界出發可以搭經獅子山隧道出九龍的巴士 81C, 81S, 86A, 87B, 281B, 281M, N281,落車向前行。

有個安全島可以過對面馬路,不過啲車行得好快要小心。

見到樓梯上去就係紅梅谷路燒烤場。

如果揸車,樓梯對面有個好細嘅停車場,不過應該都幾難泊到車。

景點:


入口前就有廁所,啱曬我哋老人家。

入口左手邊原來已經有第一個教育景點。

棵荔枝真係好大,而家已經打咗好多花冧,今年可能大豐收。

樓梯上就係紅梅谷自然教育徑開始。

燒烤場仲係封咗,如果唔係呢度假期真係人山人海。

去到呢個分岔口,教育徑由右手邊去。如果想直接去望夫石及獅子山可以由左邊樓梯一直上就到。



沿途一直照著指示牌行就可以。


又係一啲冇水嘅石澗,搵條魚毛都見唔到。


怪不得係山中只聽到雀仔聲。


開始一段路就係這些樓梯一直係咁上、係咁上、係咁上.....



啲樓已經畀啲樹遮住哂,只係睇到少少,其實做個牌呢做咩?

樓梯完咗開始就是這種山路,都算好行。



呢舊石真係好得意,好似比把刀斬開咁。


估唔到沙田空氣咁好,啲苔蘚生得好厚實。


去到呢度轉上石級,又係不斷咁係咁上、係咁上.....


點解上次條教育徑講啲嘢都係差唔多?




行咗大約大半個鐘,就去到麥理浩徑第五段,再前去就可以上望夫石。


麥理浩徑第五段好好行,路又闊又平,又好風,好清爽。


這些引水道以前細個會走落去捉魚、捉蝌蚪玩,攞咗啲蝌蚪返屋企養,唔知點解從來都養唔到變青蛙。不過這些自然教育肯定比正常教育好十萬倍,雖然應該係犯法的。

沿途一直都見唔到望夫石,只係呢個角度見到少少,但係角度唔啱完全唔似。

見到前面好多人就知道到咗。


教育徑到這裏就是終點了。

如果繼續向前行會去沙田其他地方,向左落樓梯就會去返燒烤場,即係教育徑開始個分岔口向上個條樓梯。

向右走就可以上去望夫石或獅子山。


不過其實可以兜一兜先去望夫石再去獅子山。

之後就係這些長命梯級係咁上、係咁上、係咁上....行足半個鐘。


到咗呢個分叉口右邊樓梯上望夫石,左邊就可以去獅子山。

終於到達好感動😭


近睇其實邊個角度睇都唔似望夫石。

今日唔算多人,我用咗 wide angle 影,好似好闊落,其實上面好細。如果多人喺度行嚟行去,唔小心跌親,其實幾危險,所以可能點解門口要整個鐵閘,限制人流。

見到左邊紅衫那個人嗎?其實一跣腳就會跌落萬丈深淵🙄


喺望夫石條路,再前去就可以去獅子山。

如果原路落返梯級,就可以從這裏返返去燒烤場。

全程都是這些樓梯,非常好行。

話咁快就到咗燒烤場完成整個旅程。

逃遊後記:


我自己找路線通常都是找實質有路,漁農處有修葺的山路而行,所以才主力在郊野樂行網站找尋路線。不過近年行山人士多咗,又多咗人打卡、呃 like,造就了一股向難度挑戰的風氣。

今次上到望夫石,其實完全冇危險,問題在見到有很多人為了影相打卡,走到去最邊邊的石頭影相,有時冇路就在石頭之間跳來跳去,險象環生。

而當某些險峻位置有人在打咭,有些人又不排隊,不理這個位置只能容立一、兩個企位,也不等待正在打咭的人安全返回,就心急走上去霸位影相,一跣腳,可能大家就攬住一齊跌下去,令到情況更加危險。

而有些父母又不理會同行小孩,好多頑皮小孩也是在石頭、梯級之間跳來跳去,一不小心好容易掉下山。

昨天飛鵝山自殺崖的意外 近年飛鵝山行山意外一覽,原來近年已經有 17 宗意外。大佬去行山啫,使唔使搵命搏,真係完全唔明啲人點諗?香港人自我意識真係咁低?咁需要認同感?咁需要在同輩之中攞威?其實簡單地行哂全部麥理浩徑已經好威威。

奉勸大家,珍惜生命,人哋做到嘅嘢唔表示你做得到,亦都跟本冇需要去跟人做。所有娛樂運動都係為咗消磨時間,唔使咁認真嘅!

2021/04

2 則留言: